В охороні психологічного здоров’я дітей та підлітків важлива роль належить адаптації до нових умов середовища. У віковому розвитку дитина повинна пройти низку етапів соціального існування, соціалізації, у кожному з яких є багато факторів, котрі висуваютьнові й нелегкі вимоги до організму. Саме питання адаптації є досить вагомим у нашому навчально-виховному закладі, в основі якого є вивчення особливостей учнів перших класів гімназії в умовах переходу з початкової до середньої ланки навчання.
І щоб забезпечити повноцінне встановлення наступності початкової та середньої школи практичним психологом комплексу постійно проводиться діагностична робота з вивчення чинників готовності учнів до умов навчання у перших класах гімназії.
Зокрема, здійснюється вивчення мотиваційної установки та особистісних якостей дитини, уявлення її про особисте місце у шкільному мікросуспільстві, комунікативні здібності, рівень нервової напруженості, інтелектуальні здібності.
З результатами проведеної діагностики ознайомлюються учні, вчителі, а також батьки, зокрема, на батьківських зборах в 1-В класі гімназії психологом комплексу Сутковецькою Тетяною Дем’янівною та класним керівником Свірідовим Григорієм Петровичем. На зборах обговорювались питання адаптації та дезадаптації учнів даного класу. Батькам були надані методичні рекомендації з подолання дезадаптаційних чинників, які негативно впливають на процес адаптації. Обговорювались і питання про роль сім'ї в успішній адаптації дитини до навчання у середній ланці.
Діагностична робота згідно адаптації учнів до умов навчання дозволяє оцінити наскільки активно пройшла адаптація і надати рекомендації не лише батькам, а і учителям-предметникам щодо заохочення учнів вивчати ті предмети, які викликають найбільші складнощі.
Сутковецька Т.Д., практичний психолог
|