Провідна роль у реалізації завдань сучасної школи належить Вчителю, який має працювати нині на рівні сучасних вимог, постійно удосконалюючись, розвиваючи і збагачуючи свою професійну компетентність, інноваційну культуру, технологічний потенціал. «Найважливіша умова успішної роботи школи, - підкреслював В.О.Сухомлинський - це багате, різностороннє інтелектуальне життя педагогічного колективу, допитливість, інтерес до нового в науці, постійний інтелектуальний ріст, удосконалення». А тому суттєво зростають вимоги до якості освіти та результативності науково-методичної роботи з педагогічними кадрами. Останнім часом широко представлені нетрадиційні форми організації науково-методичної роботи: кафедри, дослідно-експериментальні майданчики, авторські школи, фокус-групи, ініціативні групи; методичний фестиваль, аукціон педагогічних ідей, методичний ринг, дидактична майстерня, клуб професійної майстерності та інші. Таке розмаїття форм методичної роботи дає педагогам можливість реалізувати право вільного вибору форм удосконалення педагогічної майстерності. У системі науково-методичної роботи з педагогічними кадрами районного методичного кабінету використовуються такі організаційні форми, які сприяють розвитку компетентності й творчої активності, вивченню й впровадженню нових педагогічних ідей, перспективного досвіду. Ефективною формою поширення перспективного педагогічного досвіду, у ході якого презентуються творчі знахідки, досвід кращих вчителів району є майстер-класи. М.М. Поташник визначає майстер-клас як яскраво виражену форму учнівства у Майстра, який передає учням свій досвід, майстерність шляхом прямого і коментованого показу методів і прийомів роботи. Майстер-класи створені при вчителях, досвід яких вивчено і узагальнено РМК за фахами. Не залишись осторонь і педагоги нашого НВК, які творчо використовуючи ідеї і поради науковців, досвід керівників майстер-класів, мають можливість вдосконалити індивідуальну педагогічну лабораторію, зробити власні знахідки і відкриття. Керівниками майстер-класу виступили вчитель музики вищої кваліфікаційної категорії, старший вчитель Мудрик Олена Іванівна та вчитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, старший вчитель Михайлиця Галина Володимирівна. У ході проведення занять вони ознайомлювали слухачів-учасників майстер-класів з досвідом підготовки і проведення уроків різного типу, ефективного впровадження комп‘ютерних технологій, інтерактивних методів і прийомів роботи. Використовуючи їх досвід, надавали можливість аналізувати, порівнювати, моделювати свої підходи до практичного застосування здобутих знань і сформованих умінь. Такі форми методичної роботи є досить ефективними. Так як в ході їх проведення перевагу мають мотиви співробітництва, прагнення кожного вчителя до особистісного і професійного росту. Вміла організація роботи зі слухачами-учасниками майстер-класів стимулює прагнення до пошуку власних оригінальних підходів до моделювання власного досвіду, забезпечує ріст їх творчої активності. |